2010 m. liepos 17 d., šeštadienis

Iš Flores į Sulawesi

Transportavimasis iš Flores salos į Sulawesi kol kas buvo siaubingiausias šioje kelionėje. Keltas turėjo išplaukti vidurnaktį ir atplaukti už 22 valandų. Nesitikėjome, kad išplauksime ir atplauksime laiku, nes juk esame Indonezijoje. Bet kad keltas atsiras tik 9 valandą ryto, o iš uosto pajudėsime tik vidurdienį, irgi nemanėme.

Pusę nakties prasitrynėme viešbučio fojė (gerai, kad futbolą rodė). Po to jau ėjome į uostą, nes tiksliai nežinojome, kada tas keltas išplauks. O jo pražiopsoti visai nesinorėjo, nes kitas būtų tik už dviejų savaičių.

Atkentėję bemiegę naktį tikėjomės, kad kelte bent šiek tiek pavyks pailsėti. Tačiau vos jį išvydę supratome, koks košmaras mūsų laukia. Laive jau buvo tokia daugybė žmonių, kad buvo neįmanoma pro juos prasibrauti. O dar kiek buvo norinčiųjų įlipti!

Deniuose kepino saulė arba net nebuvo kur pastatyti kojos, ką jau kalbėti apie kuprinių pasidėjimą ir kilimėlio pasitiesimą. Mes turėjome biliete nurodytas vietas (jų užtenka ne visiems, gauna tik tie, kurie nusiperka bilietus anksčiau už kitus), tik dar teko iš jų iškrapštyti indoneziečius. Bet tos vietos mums nesuteikė nei menkiausio palengvėjimo, nes jautėmės kaip tvarte. Ten tiesiog daugybė lovų-gardelių, kalnai šiukšlių, visur laksto tarakonai, jokių langų, siaubingai tvanku, karšta ir prirūkyta taip, kad net akis graužia (indoneziečiai rūko visur ir visada, net jei patalpa nevėdinama ir joje pilna kūdikių ir nėščių moterų).

Toje „dujų kameroje“ praleidome košmariškiausias valandas kelionėje. Kai jau norėjosi verkti, pradėjom ieškoti kokio nors sprendimo. Iš kitų turistų sužinojome, kad pačiame kelto viršuje yra nemažai vietos. Ten nebuvo jokio stogo, bet saulė jau leidosi, o į lietų visiškai nebuvo panašu, tad kuo greičiau susirinkome kuprines ir lėkėme į viršų. Sunku apsakyti, kokia palaima buvo kvėpuoti grynu oru ir nebūti šlapiems nuo prakaito! Ir net jei buvo kieta ir purvina, vis tiek buvo daugybę kartų geriau nei „dujų kameroje“. Kiek bijojome, kad naktį sušalsime, bet buvo tik vos vėsoka. Tačiau ryte darėsi vis karščiau ir karščiau, kol visai pradėjo kepinti saulė. Laimei, radome šiokį tokį pavėsį, bet vis tiek buvo žiauriai karšta. O kranto vis nesimatė...

Atplaukėme 4 valandą po pietų, nuo planuoto laiko pavėlavę „tik“ 18 valandų. Po šito pasiplaukiojimo buvome panašūs į zombius ir žemė siūbavo po kojomis. Viskas buvo savotiška patirtis, bet niekada to nebenorėtume pakartoti.

Be to, ilgą laiką praleidę tarp indoneziečių, dar geriau suvokėme, kokie jie paršeliai. Spoksojimas, rodymas į mus pirštais, rėkimas „hello mister“ bei nuolatinis rūkymas mūsų nebestebino, nors ir labai erzino. Tačiau jie dar ir spjaudėsi bei mėtė šiukšles ant grindų arba į vandenį. Neįmanoma suskaičiuoti, kiek į jūrą buvo išsviesta plastikinių butelių, maišelių, indelių. Siaubingiausia buvo tai, kad net kelto prižiūrėtojai, pririnkę didžiulius maišus šiukšlių, juos vertė per bortą į jūrą!